День відкритих дверей 1 квітня 2017 року
1 квітня 2017 року Національний транспортному університет знову відчинив двері для всіх, хто хоче більше дізнатися про університет, про спеціальності, за якими тут готують фахівців, та про особливості вступної кампанії 2017 року.
В актовій залі з гостями зустрілися перший проректор університету професор Микола Олексійович Білякович, декан автомеханічного факультету професор Василь Петрович Матейчик, заступник декана факультету транспортного будівництва асистент Віталій Миколайович Цибульський, заступник декана факультету економіки та права старший викладач Олена Костянтинівна Кривенко, заступник декана факультету транспортних та інформаційних технологій доцент Галина Іванівна Гержод, заступник декана факультету менеджменту, логістики та туризму асистент Ольга Василівна Заяц, відповідальний секретар приймальної комісії професор Галина Андріївна Філіпова та викладачі випускових кафедр.
Перший проректор університету професор М.О. Білякович розповів про історію створення та становлення університету, коротко охарактеризував спеціальності, наголосивши на актуальності їх для економіки України, розповів про співробітництво університету зі світовими виробниками автомобілів та дорожньо-будівельної техніки, та передав слово відповідальному секретарю приймальної комісії професору Г.А. Філіповій, яка ознайомила гостей з основними положеннями Умов прийому до вищих навчальних закладів України та Правил прийому до університету в 2017 році. Цього дня переважну більшість гостей склали майбутні випускники коледжів, тому із залу надходили питання щодо особливостей вступу на навчання на основі дипломів молодшого спеціаліста.
Потім, як і завжди, відбулося спілкування гостей з представниками факультетів та екскурсії університетом.
Що ж цікавого побачили гості цієї суботи?
Давайте разом з деканом автомеханічного факультету професором В.П. Матейчиком завітаємо до навчальної та науково-дослідної лабораторії кафедри автомобілів. Лабораторія ця унікальна тим, що практично всі випробувальні стенди та установки створені співробітниками кафедри.
Гостей зустрічає завідувач лабораторії Микола Андрійович Новіцький.
Такий стенд для дослідження параметрів кочення еластичного колеса ви ніде не побачите! Миколу Андрійовича уважно слухають і майбутні вступники, і їх мами.
І таку установку для дослідження робочих процесів незалежної підвіски та рульового керування легкового автомобіля теж ніде не побачите!
Ознайомимось з будовою установки
Тепер вмикаємо лазерний вимірювальний пристрій та дивимось угору, адже шкала розміщується під стелею лабораторії для підвищення точності вимірювання малих кутів, які характеризують роботу підвіски.
Є у лабораторії і обладнання, надане фірмами-виробниками автомобілів або виробниками засобів для їх експлуатації та досліджень.
На передньому плані – створена співробітниками кафедри модульна причіпна ланка для експериментального автопоїзда, яка може перетворюватися на одно- або багатовісний причіп або довгобазовий напівпричіп на поворотному підкотному візку, причому колеса ланки можуть бути керованими. Для контролю геометричних параметрів ходової частини автомобіля-тягача та причіпної ланки під час досліджень використовується устаткування, передане університету міжнародною компанією JOSAM – виробником і постачальником обладнання для вимірювання та регулювання кутів встановлення коліс та положення осей, а також визначення інших геометричних параметрів автотранспортних засобів.
А на задньому плані – стенд для досліджень роботи гальмівної системи з пневматичним приводом та ABS. Для нього використане обладнання, передане компанією WABCO – ведучим світовим постачальником електронних технологій для систем управління вантажних автомобілів, автобусів, причепів та напівпричепів.
Нині на кафедрі стрімко розвиваються дослідження гібридних автомобілів та електромобілів, автомобілів із всеколісним керуванням. На базі автомобіля ЗАЗ-1105 «Дана» співробітники кафедри створили автомобіль із всеколісним керуванням та гібридною силовою установкою. Один з гостей лабораторії вирішив відчути себе водієм цього незвичного транспортного засобу.
На завершення зустрічі – трохи фактів з історії кафедри. Є про що розповідати, адже наукові дослідження на кафедрі автомобілів виконують з 1945 року, а наукові школи кафедри в галузі прохідності і спеціалізованого рухомого складу автотранспорту є провідними в Україні та добре відомі за її межами
У лабораторії кафедри є ще багато того, що може зацікавити справжнього автомобіліста та творчу людину!
Кафедра залучає студентів до наукової діяльності з самого початку навчання. За результатами досліджень студенти беруть участь у наукових конференціях, конкурсах та олімпіадах, на яких неодноразово посідали призові місця.